Nadat Prins Robert I en zijn Prinses voor de laatste keer de residentie in begeleid zijn als jubileumpaar dit carnavalsseizoen zet DJ Walliez de muziek exact om 19:11 stil om het woord te geven aan Vorst Tom. Hij begint met het bedanken van ons prinsenpaar voor de reis die zij samen hebben beleefd en waarin hij de eer had hen van dichtbij te mogen begeleiden, waarna iedereen die carnaval 2025-2026 mogelijk heeft gemaakt en mee heeft beleefd ook een dankwoord van onze vorst in ontvangst mag nemen, Jeugdcarnaval met in het bijzonder Jeugdprins Charlie en Jeugdprinses Fem, Horeca, Residentie de Peet, Prinsen en Prinsessengarde en de vele commissieleden in de diverse commissies. Zonder hen geen activiteiten en geen carnaval en de Ulewappers Dansmariekes die zich van hun beste kant hebben laten zien dit jaar en uiteraard de leden van CV de Ulewappers die niet veel later uit hun functie zullen worden ontheven. Maar ook ouders, familie, buurt en vrienden hebben er voor ons prinsenpaar een onvergetelijke beleving van gemaakt. Ook het boerenbruidspaar heeft weer voor 2 mooie avonden gezorgd en een optreden in de optocht. Maar het laatste dankwoord is uiteraard voor Prins Robert I en Prinses Elise die op geweldige wijze voorop zijn gegaan in dit jublieumjaar, aan wie hij direct daarna de microfoon overhandigd om hun dankwoorden uit te spreken.
En direct vanaf het begin is duidelijk wat dit seizoen en iedereen om hen heen dit jaar voor hun betekend heeft. Carnaval is gevoel zei onze prins nog geen 24 uur eerder, en dat gevoel kwam bij onze Opperuul, zijn prinses en iedereen in de zaal direct naar boven. Het eerste dankwoord is voor Voorzitter Coen en Mirjam die als vertrouwenspersonen met hen het eerste deel van hun reis van geheimhouding tot nu hebben beleefd. Een reis die van deze geheimhouding via Skydiven bij de Peelpluimen, het prinsentreffen bij DMG, via de mis, hun eigen receptie en van enkele “ambstgenoten” die vol verassingen stonden. Maar ook de creativiteit van alle Ulewappers en Ulewapperinnekes is iets waar ons prinsenpaar trots op terugkijkt. De optredens tijdens het Lalbal, en de jeugdmiddag “Nikant Hi Talent” met in het bijzonder hun eigen kinderen uiteraard. En dan die geweldige Carnavalskrant waarop zij op de cover mochten stralen. En een kletsavond en ouderenmiddag met top-artiesten van buitenaf en natuurlijk de “uilskuikens” en Prinsessengarde waren een positieve verassing waar niet alleen ons Prinsenpaar maar heel veel Ulewappers en Ulewapperinnekes van konden genieten. En tot slot de sneltrein richting carnaval toen het aftellen van weken naar dagen ging. De foto met de andere prinsen die enkele veren gekost heeft, het Prinsentreffen in Roermond en het Bromsnorren bal waren mooie voorproefjes voordat op vrijdag Carnaval echt losbarstte in het Ulewappersrijk. De receptie van Jeugdprins Charlie en Jeugdprinses Fem met wie ze samen vele mooie momenten hebben gedeeld.
En voordat het hoogtepunt in Deurne aan bod komt is er een bijzondere onderbreking. Er komt iemand met de scepter binnen, en niet omdat hij deze ontvreemd heeft. Nee na een ongelukje op Maandagavond moest de scepter in de revisie. En niemand minder dan maker Ton Meulen heeft deze reparatie in minder dan een dag weten te voltooien waardoor onze opperuul zonder tegenprestatie ook weer met de originele scepter op het podium staat. hoewel, de laatste onderscheiding uitreiken gedurende zijn heerschappij aan deze kunstenaar is het minste wat onze Opperuul, onder luid applaus, kan doen. maar dan gaat hij samen met zijn prinsesje verder op hun reis. De markt in Deurne, de instuif en de optocht waarbij het kippenvel hem smorgens al op de armen stond toen hij zijn hond uit ging laten. Net als het GENIETEN van een fruitschaal brengen bij de oudste ex-prins Wiel Sonnemans die op zijn eigen manier toch nog kijkt waarvan hij van het Carnavalsgedruis van mee kan genieten, dit gevolgd door eten bij Kom Us An, het hummeltjesbal en een geweldige feestavond op Carnavalsmaandag waarbij de bromsnorren en de backing vocals een enorme verassing waren. En tot slot deze caranvalsdinsdag van de natuurpoort via de mensen die Carnaval hebben opgericht en in stand hebben gehouden, de KBO met nog een prinselijk hoogtepunt de verassing op het Biljart in het Dorpscafé als kers op de taart. De glimlach die vanaf dag 1 op hun gezicht stond is er niet meer afgegaan en nemen ze mee in de herinnering voor het leven die ze de afgelopen 3 maanden hebben mogen beleven.
En deze reis hebben ze niet alleen beleefd. Dit hebben ze samen gedaan met alle ulewappers en ulewapperinnekes waarbij een dankwoord vol mooie emotie niet achter kan blijven. De vorst, vertrouwenspersonen, Buurt, Plekband en Familie hebben ons prinsenpaar geroerd, en het zien genieten van hun kinderen, ja dat is het aller, allermooiste wat er is voor ons prinsenpaar die ook de mensen in hun gedachten uiteraard niet vergeten en 2 daarvan speciaal benoemen. En tot slot vriendengroep de Dreknekkers en alle leden van CV de Ulewappers, de gehele jeugdcarnaval die de toekomst van Carnaval in handen hebben, de residentie en alle Ulewappers en Ulewapperinnekes die op welke manier dan ook dit sprookje voor onz prinsenpaar nog specialer hebben gemaakt.
Maar om 19.55 is het dan echt zover en verdwijnen de eerste steken als de leden van de raad van 11 en hun dames bedankt worden en van dichtbij in de ogen van ons prinsenpaar mogen zien hoe GENIETEN eruit ziet. Gevolgd door de Ulewappers Hofkapel en het bestuur met als een na laatste voorzitter Coen van Horen komt daarna een speciaal duo voor ons prinsenpaar naar voren. Adjudanten, en Ex-prinsenpaar Tom en Kelly Geris die een speciaal woord van dank krijgen voor de manier waarop zij carnaval samen hebben mogen beleven en met wie er een speicale band is opgebouwd. Ook Adjudant Tom heeft een dankwoordje voor ons prinsenpaar en nog een toepasselijk cadeau als herinnering aan het ontbijt op bed dat zij hebben verzorgd, en als dan ook Vorst Tom ons prinsenpaar bedankt voor het perfect uitvoeren van hen volledige lijfspreuk en zich hierna ook uit zijn functie laat ontheffen door onze opperuul staan er nog maar 2 personen in vol ornaat op het podium. Een moment dat Prins Robert aangrijpt om nog heel even aan iedereen te laten weten hoe dankbaar en blij hij met zijn prinsesje is door haar op het podium te bedanken. Een teken voor onze prinses om niet achter te blijven en recht uit haar hart haar Prins Robert I te bedanken voordat hij ook haar cape en kroontje afhangt. En als dan ook Voorzitter Coen onze opperuul ontdoet van zijn cape, steek en scepter zit Carnaval 2026 er om exact 11 mintuen over 8 op. Het laatste woord is aan Voorzitter Coen om nog de sponsoren te bedanken en te wijzen op de toetjes van dit jubileumseizoen. Het Alaafconcert en Jubileumfeest op 21 maart en 13/14 mei.
De Ulewappers Hofkapel, ondanks ontheven uit hun functie gaan door met wat ze het liefste doen, Muziek maken en hiermee de feeststemming verspreiden, waarna het nog een aantal uurtjes gezellig blijft in residentie De Peet. alle Ulewappers en Ulewapperinnekes, wa ging het toch sjon, en bedankt voor een geweldig carnavalsseizoen 2025/2026, Alaaf!